Tehetséggondozás
TEHETSÉGMŰHELYEK
Több éves felkészülési szakaszt követően, intézményünkben a 2020/2021-es nevelési évvel megkezdődik a tehetségműhelyek működtetése, az óvodában már felismerhető „tehetségcsírák” kibontakoztatásának, támogatásának tudatos és szakszerű fejlesztése.
Szakmai közösségünk a gyermekcsoportokban történő egyéni, differenciált fejlesztések mellett, nagy hangsúlyt helyez a jövőben a tanköteles korú gyermekek számára, a mikrocsoportos keretek között megvalósuló, a kimagasló adottságaik, pozitívumaik szerinti fejlesztésükre is.
Célunk:
Szakmai közösségünk a gyermekcsoportokban történő egyéni, differenciált fejlesztések mellett, nagy hangsúlyt helyez a jövőben a tanköteles korú gyermekek számára, a mikrocsoportos keretek között megvalósuló, a kimagasló adottságaik, pozitívumaik szerinti fejlesztésükre is.
Célunk:
- A gyermekek kimagasló adottságaiknak minél teljesebb kibontakoztatása.
- A tanköteles korú gyermekek tanulás iránti érdeklődésének minél eredményesebb felkeltése.
- Szülők megnyerése a kora gyermekkori tehetségügynek.
A 2020. október 1-vel induló tehetségműhelyeink:
Kölcsey épület:
Csillaglesők:
Tehetséges gyermekek átlagon felüli képességeinek kibontakoztatását a gyermekek értelmi képességeinek, különös tekintettel a logikai gondolkodás fejlesztése a különböző játékba ágyazott matematikai műveletek segítségével
a természettudomány megismertetése és annak vizuális megjeleníttetése, fejlődjön kreativitásuk és fantáziájuk a változatos eszközök biztosítása által.
Csivitelők:
A felhasznált irodalmi anyagok igényes összeállítása és színesítése a tartalomhoz illő zenei anyaggal és mozgással. A 5-6-7 éves korban kedvelt hagyományos formák biztosítása (mesélés, verselés, dramatizálás, bábozás, dramatikus játékok). A gyermekek nyelvi és zenei képességeinek fejlesztése az irodalom és a zene eszközeivel.
Ficergők:
Egészségtudatos magatartás formálása, rendszeres testmozgás beépítése a mindennapi életbe, tapasztalatszerzés az együtt mozgás közösségformáló erejéről, motoros képességek fejlesztése (kondicionáló-, koordinációs képességek, térbeli tájékozódás, testséma) egyensúlyérzék fejlesztése, mozgásműveltség fejlesztése, kiszélesítése, laterális dominancia fejlesztése.
Sportolási igény felkeltése és kielégítése, hogy felnőttként is életmódja szerves rész legyen az aktív testmozgás.
Tehetséges gyermekek átlagon felüli képességeinek kibontakoztatását a gyermekek értelmi képességeinek, különös tekintettel a logikai gondolkodás fejlesztése a különböző játékba ágyazott matematikai műveletek segítségével
a természettudomány megismertetése és annak vizuális megjeleníttetése, fejlődjön kreativitásuk és fantáziájuk a változatos eszközök biztosítása által.
Csivitelők:
A felhasznált irodalmi anyagok igényes összeállítása és színesítése a tartalomhoz illő zenei anyaggal és mozgással. A 5-6-7 éves korban kedvelt hagyományos formák biztosítása (mesélés, verselés, dramatizálás, bábozás, dramatikus játékok). A gyermekek nyelvi és zenei képességeinek fejlesztése az irodalom és a zene eszközeivel.
Ficergők:
Egészségtudatos magatartás formálása, rendszeres testmozgás beépítése a mindennapi életbe, tapasztalatszerzés az együtt mozgás közösségformáló erejéről, motoros képességek fejlesztése (kondicionáló-, koordinációs képességek, térbeli tájékozódás, testséma) egyensúlyérzék fejlesztése, mozgásműveltség fejlesztése, kiszélesítése, laterális dominancia fejlesztése.
Sportolási igény felkeltése és kielégítése, hogy felnőttként is életmódja szerves rész legyen az aktív testmozgás.
Wosinsky épület:
Zippel-Zappel:
- A hagyományok ápolása, átörökítése.
- A német nyelvi kompetenciák fejlesztése
- A szokások, hagyományok, a tárgyi kultúra megismerése, ápolása segítse a gyermekek identitásának kialakítását.
Ákombákom:
A gyermekek képi, plasztikai kifejező nyelvének, ábrázoló és konstruáló képességének és vizuális látásmódjának megalapozása.
Sokoldalú, több érzékszervre ható ingereken keresztül a belső képek gazdagítása, belelátó képesség, képzelet fokozása (látás, hallás, tapintás, szaglás, ízlelés). Formaérzék, arányérzék, színérzék fejlesztése.
Gyermeki kreativitás elősegítése önálló elképzelések megvalósításával.
A gyermekek képi, plasztikai kifejező nyelvének, ábrázoló és konstruáló képességének és vizuális látásmódjának megalapozása.
Sokoldalú, több érzékszervre ható ingereken keresztül a belső képek gazdagítása, belelátó képesség, képzelet fokozása (látás, hallás, tapintás, szaglás, ízlelés). Formaérzék, arányérzék, színérzék fejlesztése.
Gyermeki kreativitás elősegítése önálló elképzelések megvalósításával.
Bajcsy épület:
Spuri:
A tervezett mozgásanyag feldolgozása során a gyermekek újszerű eszközökkel és sokoldalú fejlődést biztosító mozgássorokkal, játékokkal ismerkednek meg. Célunk: az átlagos motoros képességek, mozgáskészségek erősítése. A gyermekekben felfedezett átlagon felüli adottságok kibontakoztatása.
A tervezett mozgásanyag feldolgozása során a gyermekek újszerű eszközökkel és sokoldalú fejlődést biztosító mozgássorokkal, játékokkal ismerkednek meg. Célunk: az átlagos motoros képességek, mozgáskészségek erősítése. A gyermekekben felfedezett átlagon felüli adottságok kibontakoztatása.