Készülünk az iskolába!
Legfontosabb iskolaérettséget támogató pedagógiai tevékenységeink:
Az első osztályosok látogatása során a tanítók tapasztalatait, kéréseit beépítjük a délelőtti tevékenységekbe:
- Irányok tanítása : mozgástevékenység közben az irányok folyamatos erősítése (mozdulatsorhoz mindig hozzá fűzzük az irányok megnevezését).
- Finommotorika fejlesztése: minden csoportszobában kialakításra került egy kézműves sarok ahol a gyerekek folyamatosan vághatnak, ragaszthatnak, színezhetnek, gyurmázhatnak …
- Nagyon figyelünk a problémamegoldó gondolkodás kialakítására, ezért általában eszközt biztosítunk és a gyermekek találják ki az élményeik alapján hogy mit készítenek a fonalból, dobozból, tojástartóból.. munkájuk során képzeletük és kreativitásuk is sokat fejlődik.
- Mindennap hallgatnak mesét: Aki elég mesét hallgat gyerekkorában, annak a képzelőereje megerősödik, a személyisége egészséges irányba fejlődik, az a feszültségeit a mese erejével tudja oldani, és a későbbiek folyamán könnyebben fog tudni tanulni. Vekerdy Tamás gyermekpszichológus: "Aki minden nap hall mesét, annak iskolába lépéskor a nyelvi fejlettsége másfél évvel előzheti meg azt, mint aki csak rendszertelenül hall, vagy pláne csak néz mesét. Márpedig a nyelvi fejlettség a gondolkodás alapja."
- Délelőtti tevékenységekbe beépítjük a mozgáskotta eszközeit, néptáncot mert a ritmus adja később a helyesírás alapját.
- Delecato módszer (mozgásfejlesztés) kiterjesztése az óvodai csoportok mozgástevékenységébe.
- Nyelv és beszédfejlesztés: délelőtti tevékenységekbe ágyazva történik.
Gyermekek egyéni fejlesztése: megfigyeléseink, méréseink alapján minden gyermek képességeiről egyéni fejlesztési naplót vezetünk, így a kiemelt fejlesztési területeket zárkóztatjuk fel az egyéni és a mikrocsoportos tevékenységek során.
Fontosnak tartjuk az” iskolára való érzékenyítést”, az érzelmi megalapozást, közös programokat az iskolával pl: Bozsik fesztiválokon való rész vétel- melyek során találkoznak gyermekeink az iskolás korosztállyal, edzőkkel.