Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu

Süni csoport

szeretettel várunk: Andi és Csilla óvónéni, Andrea dajka néni, Évi  néni -pedagógiai asszisztens


A csoportba várnak:
Szűcs Péterné (Csilla néni)- gyógypedagógus, alapozó mozgásfejlesztő, közoktatási szakértő
Szabó-Szatmári Andrea- óvodapedagógus
Varga Andrea- dajka néni
Laczkó Kassler Éva- pedagógiai asszisztens

 
Amint hozzánk belépsz érezheted a családias meghitt hangulatot és láthatod, hogy a mi csoportunkban a legmeghatározóbb a szabadjáték, melyhez nagyon sok eszközt biztosítunk. Alapelvként valljuk, hogy a gyermek tevékenység, tapasztalás és mozgás közben fejlődik a leghatékonyabban.
Nevelőmunkánk során első lépésként a gyermekek alapos megismerésére törekszünk- hiszen akkor tudjuk a leghamarabb megnyugtatni, ha ismerjük a szokásait, kedvenc játékait.. Később is nagyhangsúlyt fektetünk a gyerekekkel való kommunikációra pl: milyen hatások érték a hétvégén, a mindennapokba (pl. állatkertben voltak, papírsárkányt eregettek, halászlét készítettek..) akkor tudjuk a legjobban motiválni, ha a játéktevékenységbe ezek az élmények megjelennek.
Kiscsoporttos életkortól készülünk az iskolára- különböző szokások kialakításával, majd rendszeres alkalmazásával:
  • Időbeli tájékozódás: Montessori ötletek alapján: -mindennap egy szép kavicsot helyezünk el az időjárás megfigyelő üvegbe (süt a nap, esik az eső..) a hónap végén elfogynak a kavicsok, így új hónap következik és azt is látni fogjuk, hogy milyen volt az időjárás az elmúlt hónapban. Mindennap felteszünk egy új sünikét így látni fogják, hogy már három süni vándorol a hétvége felé (hétfő, kedd..)Napirendi táblánk használata során mindig levesszük ami már elmúlott (pl: reggeli, udvari játék, délután felébredünk és jön az anya, apa..
  • Irányok tanulása: mozgástevékenység közben az irányok folyamatos erősítése- mozdulatsorhoz mindig fűzzük az irányok megnevezését. Fogmosás során a poharak elkérése az irányok megnevezésével történik pl: alsó sor, balra a harmadik..
  • Mozgáskotta eszközeit használjuk a ritmus, számlálás, sorrendiség segítéséhez- mely a helyesírás alapját adják.
  • Finommotorika: csoportszobánkba kialakításra került egy kis kézműves sarok ahol elérhetőek az eszközök, a gyerekek folyamatosan vághatnak, ragaszthatnak, gyurmázhatnak. Nagy hangsúlyt fektetünk a szabad önkifejezésre- amikor lehetőség van rá (általában reggel és délután) zenét hallgatva, nagy csomagoló papírra dolgozhatnak saját elképzelés alapján. Nem az eredmény a lényeg, hanem az önkifejezés.
  • Problémamegoldó gondolkodás: nagyon figyelünk arra, hogy sokféle eszközt biztosítsunk: a gyerekek élményeik alapján fonalból, tojástartóból, dobozból bármit készíthetnek amivel tudnak játszani (hajót, mentő autót, egeret..) munkájuk során sokat fejlődik képzeletük, kreativitásuk.
  • Mindennap hallgatnak mesét: Aki elég mesét hallgat gyermekkorában, annak képzelőereje megerősödik, a személyisége egészséges irányba fejlődik. Vekerdy Tamás szerint: aki mindennap hall mesét, annak iskolába lépéskor a nyelvi fejlettsége másfél évvel előzheti meg azt mind aki csak rendszertelenül hall, vagy pláne csak néz mesét. Márpedig a nyelvi fejlettség a gondolkodás alapja.
Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a gyerekek megtanulják az érzéseiket kifejezni, elmondani- most miért vagyok dühös, nekem ez most miért volt nagyon kellemes… Megtanuljanak egymásnak jót, mondani, kedves lenni, segíteni.
Mi felnőttek mindent megteszünk, azért, hogy a gyermekeket az életkoruknak és egyéni fejlettségüknek megfelelően, minél több inger érje és pozitív szemléletű, a világra nyitott emberekké váljanak. Fontosnak tartjuk, hogy sok-sok élményben legyen részük, ahol a közös élmények és tevékenységek által gazdagodik az érzelmi életük, bővül ismeretük a gyermekek megtanulják elfogadni, segíteni egymást, kialakul az együttműködés, mely a tárasas kapcsolatok alapja.

Csoportunk

Mindennapok