Csillaglesők megvalósult hetei
 
1. Alkalom: Az első napunkon ötleteket gyűjtöttünk a műhelyünk szimbólumához. A „csillaglesők” szó hallatára, a gyerekek saját ötleteikre alapozva megrajzolták, az általuk elképzelt szimbólumot. A gyerekek megismerhették egymást, illetve a műhelyvezetőket (óvó nénik). A résztvevők körben ültek, majd fonalat gurítottak a társukhoz, akinek kimondták a nevét. Ezáltal segítettük a műhely csoportszellemét kialakítani.

2. Alkalom: A legtöbb szavazatot kapott szimbólum kiválasztásra került. A Föld meséjének meghallgatása után megbeszéltük a gyerekekkel, hogy milyen gondolatokat ébresztett bennük. Szóba került, hogy milyen fontos a Földünk megóvása, környezetünk védelme, illetve, hogy miként tudják ezt ők is elősegíteni. Minden gyermeket lefényképeztünk, majd kiszíneztek egy asztronautát, amit kivágtak, és lelamináltuk.

3. Alkalom: A naprendszer égitestjeinek megismerése, szemléltetése az óvónők által készített bolygó makett segítségével: a Nap, bolygók (Merkúr, Vénusz, Föld, Mars, Jupiter, Szaturnusz, Uránusz, Neptunusz). Pont nyolc gyermek jár a tehetségműhelybe, így minden gyermek kapott egy lelaminált képet a bolygolyójáról. A gyerekek körbe ültek, és maguk elé helyezték a bolygójukat, majd kaptak egy labdát, amit a társának elgurított és kimondta az ő bolygójának a nevét „Merkúr”. Így játékos formában könnyedén el tudták sajátítani az új ismereteket.
Az előző alkalommal elkészült asztronautákat ráragasztottuk egy fekete kartonlapra, amit ezüstcsillagokkal dekorálhattak, illetve elhelyezhették rajta a Napot és Földünket. Ez lett műhelyünk első dekorációja.

4. Alkalom: A naprendszer égitestjeinek újbóli megbeszélése, előző alkalommal tanult játék felelevenítése. Ez alkalommal mindenki megfesthette a saját „bolygóját” egy megfelelő méretű hungarocell golyóra. Közben beszélgettünk a bolygó közi anyagokról (meteorok), üstökösökről.

5. Alkalom: Projektoros kivetítés segítségével, mindenki beszállt egy űrhajóba, bekötötték a biztonsági öveket, majd elindultunk egy képzeletbeli űrutazásra. Ezen a foglalkozáson, előkerült az űrhajós társasjátékunk, amit nagy élvezettel játszottak a gyerekek. Az előző alkalommal megszáradt bolygók részletgazdagabbá tétele.