2020. Október első hete      

 „Vigyázz rám”- részlet

Mi a nevem?

A gyerekek körben helyezkednek el az óvónéni elmondja a saját nevét és hozzá fűz valamit: Csilla- csillagszóró, a következő gyermek mindig elismétli, amit az előző gyerekek elmondtak.

Körbe-körbe:

A gyerekek körben állnak majd egymásnak adogatják a labdát- cél, hogy ne essen le a labda, később két labdával, majd hárommal indítjuk el a kört.

Garázs játék: 3 garázs van,-6 gyermek (párok alakítása, piros, kék, zöld karikák a terem szélén piros, zöld, kék labda középen) padról indul, odaszalad egy labdáért, egyet pattintva maga előtt bevezeti a garázsba. (kék labda kék garázs…)

Kreativitás fejlesztése: Mindenki különböző módon vezetheti vissza a labdáját a garázsból a terem közepére.

Különböző feladatok labdával:

Szabadon szaladhatsz, ha azt mondom:- flamingó: az egyik lábadat ráteszed a labdára és egy lábon állsz Ha, azt mondom, hogy bébifóka rá hasalsz a labdára és egyensúlyozol. Ha azt mondom, hogy teknős akkor ráülsz a labdára.

Páros- játék: egy labdával dolgoznak- két gyermek: labda a hasuknál, úgy kell körbe járni, labda a fejüknél- könnyítés- kézzel fogják a labdát.
 

2020. Október második hete

,,Óvodás vagyok!”- részlet

Kihez megy a labda?

A gyerekek kört alakítanak, egy gyermek a kör közepére áll, kezében labdával. Bárkinek dobhatja a labdát, miután nevén szólította. Akinek nem sikerül elkapnia leül törökülésbe. Ha legközelebb elkapja, felállhat.

Változat: játszhatjuk labdagurítással is.

Kreativitás fejlesztése:

Mindenki egyesével szoborként megjeleníti a saját jelét vagy annak egyes tulajdonságát.

Kapcsolatteremtő játék:

A tornaszobában mindenkinek elrejtjük a jelét vagy a hozzá kapcsolódó tárgyakat. A cél, hogy mindenki megtalálja a sajátját.

2020. Október harmadik hete

,,Zsonglőrködés”- részlet

Mozgástevékenységre hangolódás:

A jobb oldali hely üres: (körben állított székek egy, akinek a fejét megérintem, ő kezdi a játékot: jobb oldalon, a szék üresen maradt. Azt kívánom, hogy  pl: Marika üljön ide. Marika valamilyen mozgásmóddal oda megy a székhez. pl páros lábon ugrál. Most Marika mondja, hogy kinek kell odajutni az üres székhez…

Ügyesedj- erősödj:

Körpálya felállítása: karikába ugrás, szökdelés 90 fokban elfordított lábnyomokon, ugróiskola, cikk- cakk ugrás talajra fektetett kötél felett.

Körpályán végig haladás labdával a kézben.

Könnyítés: babzsákkal

Labdavezetés színes ernyőn: nem szabad a földre essen. – többféle labda megismerése: marok labda, szivacs labda. Ernyő fel- le mozgatása, tapsra elengedik és alábújnak, az ernyő rájuk száll. –összebújva egy csapat vagyunk.

Csináld utánam! Különböző instrukció végrehajtása: puszi dobás, csücsörítés.

Kreativitás fejlesztése: Most téged utánozzunk.

Készítsük el saját labdánkat: lufi labda: rizzsel kitömve.

Zsonglőr játék. Nézzünk zsonglőröket laptopon.

 

2020.November első hete

„Űrhajósok vagyunk”- részlet

Játék a nevemmel:

A csoport körben ül. Mindenki más variációban énekli el a saját nevét, testvére nevét, apukája, anyukája…nevét, beceneveket:

- hogyan énekelné a nagymamád a Te nevedet?

- énekeld el a nevedet és mutass egy mozdulatot hozzá.

Koordinációs képességek erősítése.

Párok alakítása- színenként két babzsák- körben állunk gyerekeknek dobom. Űrhajósok vagytok, mindenki leguggol amilyen színű babzsákot

felemelek, azok a gyerekek jó magasra felugranak és feldobják a babzsákjukat- kék, piros… A kékek keressenek maguknak egy párt…

Kreativitás fejlesztése: Mindenki különböző módon adhatja labdáját a társnak.

Játék a lufi labdával: 

A köszönést fogadó a párja motívumának visszatapsolásával köszön vissza.

 

2020. November második hete.

,,Guruló gömbök”- részlet

Labdagurítások helyben testrészek körül és alatt, egy-két vagy váltott kézzel. terpeszállásban, törzshajlítással nyolcas alakban a talpak körül; állásban egyik lábbal a másik körül; támadóállásban, a hajlított láb talpa körül; térdelésben a lábak körül.

Játék:

A labdát a fej fölött kell hátraadogatni, az utolsó játékos, amint megkapja a labdát, előreszalad a sor elejére és folytatja a hátraadogatást. A játékot addig kell folytatni, amíg a kezdő játékos újra előre nem kerül.

 

2020. November harmadik hete

 ,,Szupermanek vagyunk”

Ráhangolódás: a játék menete: Az óvónő előre elhelyezi a talpakat egymástól azonos távolságra, a gyermeknek ezeken kell lépkednie –járás a talpakon mondókára, énekre; a talpak haladási irányának változtatása: ferde, íves, kanyargós; a talpak távolságának változtatása; három talppal játszik a gyermek, így ahhoz, hogy tovább tudjon lépni, a már elhagyott talpat fel kell szedni, és maga elé helyezni.

Kondicionális képességek fejlesztése: háton fekszik, labda a boka között, labdaemelés hajlított térddel a fej fölé. Felülés térd öleléssel. Hason fekszik „szupermann” labdát felemeli. Rákjárás, pókjárás térdek közé szorított labdával. Mászás előre térd között a labdával.

 Tűz,víz,repülő: Tűznél ráül és helyben pattog. Víznél ráhasal, előre- hátra mozog, kezével érinti a földet.Repülőnél, megáll, fejére emeli a labdát.

Kreativitás fejlesztése: milyen mozdulatokat tudunk még kitalálni?

Papírrepülő hajtogatás:

A kész repülők kipróbálása

2020. November negyedik hete.
,,Labdázás”

Mozgásos tevékenység:

,,Mindenkinek adok egy labdát a kezébe.”

Járjatok körbe apró lépésekkel, közben a labdát két kézzel szorítsátok a fejtetőtökre.

,,Fussatok körbe menetirányba, a labdát szorítsátok a hasatokhoz, jelre álljatok meg.”

Játék:

Középre állok, feldobom a labdát és mondok egy nevet, akit szólítottam elkapja a labdát, a többiek futnak. Ha megszerezte a labdát, azt kiáltja: ,,Állj!” Mindenki megmerevedik, a labdás megpróbálja átgurítani valakinek a lábai között a labdát, ha sikerül ő lesz a fogó.Játék

,,Jaj de karcsú vagyok én” –csípőre tett kéz

,,Lábas” – felemelt láb alatt kell dobni

,,Kis egyes” – pattanás után kell elkapni a labdát

,,Nagy egyes” – a labda eldobása után nagyot kell ugrani és azt követően kell elkapni

,,Forgás” – dobás után egy egészet kell fordulni és elkapni